torstai 26. heinäkuuta 2007

Bali, Indonesia

Hahaa.. taalla sita ollaan vain. BALILLA.

Lake Toban laksiaiset sujuivat mukavasti. Vaikka ei mitaan ihmeellista sitten ollutkaan. Samana paivana oli ilmeisesti tullut saarella about 100 uutta turistia, joten meidankin rakas bamboo guethousin ravintola oli tupaten taynna humalaisia ranskalaisia! iuh... AAmulla sitten kaikki Batakit (siis ne paikalliset lake tobalaiset, jotka yleensa soitteli meidan raflassa) tuli sanomaan heihei ja yksi niista ainakin naytti OIKEASTI surulliselta... hypisteli vain lappua mihin oltiin edellisena iltana kirjoiteltu suomi-batak sanastoa.. ja monet sanovatkin etta suurinosa turisteista on vain 2-3 paivaa lake toballa kun me taas viihdyttiin yli viikko! mutta jalleen kerran tuli sitten taas yksi paikka, minne on AIVAN PAKKO PAASTA takaisin.. :)
Tobalta ei otettukaan sitten paikallisbussia vaan otettiin vahan "Splurge" vaihtoehto.. eli vahan "hienompi" vaihtoehto matkustaa takaisin Medaniin, silla hieman kaikilla krapula ja se paikallisbussin tungos ei vain kauheesti kiehtonut ketaan.. joten maksettiin melkein 10xsumma ja matkattiin sellaisella tilaautolla takaisin Medaniin. Matkalla pysahdyttiin kerran vessaan.. jonkin kamasen hostellin pihaan.. siel oli joku hieman dementoituneen oloinen vanha pappara, joka oli ihan tohkeissaan jeresta (tai meista kaikista..) ja halusi etta jeresta ja siita otetaan valokuva sen (vai olikohan poikansa tai lapsenlapsensa) kannykkakameralla..taman jalkeen se rupesi kyselemaan etta onko paperia ja kynaa ja etta meidan pitaisi laittaa kotiosoitteemme siihen etta han voi sitten joskus lahettaa kyseisen kuvan meille... Weirdo... no mutta annettiin osoitteemme.. katellaan mita posti tuo joku paiva sitten ehka..

Medanissa ei duunattu mitaan erityista. Mentiin samaan hotelliin missa aiemminkin..ei mikaan erityinen, vaikka meilla oli paikan hienoimmat huoneet! silti haisi home vessassa ja hyttysia loyty sielta sun taalta..

Lento Medan-jakarta sujui hyvin,. Tosin hieman huvitti se etta ennen liikkeelle lahtoa henkilokunta kuullutti etta rukoilkaamme sen puolesta etta laskeudumme turvallisesti Jakartaan... jepjep. Let's Pray for that!.. onneksi paastiin kylla perille hyvin. EI ehka rukoiltu indonesian valtauskonnon mukaan, mutta luulen etta Buddha oli pelissa meidan puolelta ;)

Jakartassa meilla oli vastassa tungos.. ja maailman arsyttavin taksikuski!!! oltiin sovittu etukateen etta se kayttaa mittaria.. mutta kappaskappas, pysayttaa jossain vaiheessa ja ryhtyy selittamaan ettei mittaria kannata kayttaa.. etta se on turhaa ja etta se tulee paljon kalliimmaksi meille... hoih.. me kun tiedettiin jo etta sen kuskin pyytama hinta on ihan yli kanttiin! siina sitten aikamme riideltiin ja kuski pyytaa meilta jotain ihme summia ja me aletaan jo hermostua ihan totaalisesti, kunnes kuski suostuu heittamaan meidat vahan omaa alkuperaista hintaansa edullisemmin perille... oli kyl niin raivostuttavaa, ettei mitaan jarkee.. se kun ei meinannu paasta meita edes kyydista pois tai vieda takas kentalle et ois voitu vaikka vaihtaa kuskia... maksettiin sitten joku 2$ enemman kuin mita olis mittarilla kyydista pitanyt.. ei paljoa, mutta kyse oli enemmankin periaatteesta.

Perilla meita koettaa toinen takaistu.. ei ole missaan hotellissa tai guesthousissa tilaa.. kivat. Heikin kanssa sitten etsittiin aikamme ja loydettiin joku, mutta hinta laatusuhde ei oikein ollut kohdillaan.. maksaa nyt kehnosta huoneesta 25$.. blah. naista isoista kaupungeista ei ehka sitten taida vain loytya laatumajoitusta bidjettihintaan.

Tiistai sitten kappailtiin ostoskeskuksissa.. ei muuta. Jakarta ei ollut yhtaan niin paha paikka kuin mita oli odottanut.. Medan oli HUomattavasti pahempi!!! Jakartassa oli sentaan vahan vihreaa ja kavelyteita..

Jakartasta sitten lennettiin keskiviikkona tanne Balille. Lento oli yllattaen myohassa, mutta sen kunniaksi.,tai sen Takia Airasia tarjosi sitten lounaat meille.. oltiin Balin aikaa (tunti eteenpain jakartan aikaa.. ) 9 aikoja perilla. Taksi tanne Sanuriin... missa PITI olla myos menoa, mutta rauhallisempaakin.. noh, ei me mitaan nuorisoa ja menoa taalta olla viel loydetty..lahinna pakettimatkalaisia ja keskiikaisia.. majoutus on ok. ranta ihan jees. ilmasto hyva. Aluksi tuntui etta ihan liian kylma iltaisin! mutta kylla me parjataan :) aika hyva ilmasto itseasiassa.. ei tartte hikoilla eika palella.. paitsi ehka myohaan illalla.. eli aika Bueno! tuuli rannalla tosi jees. ei hikoile yhtaan niin paljon kuin mita tottunut. Taalla Sanurissa aika hiljaista kuitenkin eika muutenkaan oikeen miellyta, niin lautanaita sitten legendaarisella Kuta Beachille! siella sitten JEnni testaa surffausta..!!!!!en malta odottaa! pojat ei ole yhtan niin innoissaan kui nmie! joten saa nahda mita kay.. jaako jenni treenaamaan surffausta kutalle ja pojat jatkaa eteenpain.. mahdollisesti. Silla kuta voi olla pojille Too Much to handle.. liikaa turisteja.. liikaa populaa.. ja ahdistusta. katsotaan miten kay.

kivaa kesalomaa kaikille!!! silla kaikilla tuntuu olevan loma aika.. kun kukaan ei kirjottele meidan blogiin mitaan! :( pitaa ryhtya tsekkaamaan tilastoja \..kuka on ollut aktiivisin..tai ketka.. ;) eli lahemmaksi lukijakilpailu arvontaa mennaan! ;)

Terve

Toivottavasti opit surffaamaan Jenni on varmaan aika perhanan haastava homma oppia.

Mites kun siellä oli annettu Tsunamivaroitus ilmeisesti eilen tai tänään jossain vaiheessa ootteko kuullut mitään ?
Jossain itäosassa oli sattunut 6,6 Richterin järistys.

Ohimennen kuulin myös radiosta että jostain päin Indonesiaa olisi löydetty joku kummallinen tauti mihin on n.30 ihmistä sairastunut. Tästä en kyllä mitään muuta tietoa äkkiseltään löytänyt.

-Marko

Anonyymi kirjoitti...

pidä Jenni pääs ja tee kaikkee mahdollista- esim surffaa - sillä aikaa ku kundit on "tylsiä"

no, eihän kaikki aina kaikkia kiinnosta, niinku ei minuakaa perunanviljely, ostan ne kyllä ihan suosiolla kaupasta :):)

Hyvää jatkolomaa, minäkin vielä hiukan lomailen ja ens vkolla töihin ihan vaan jäädäkseni sitten kohta taas lomalle vkoksi ja loput säästän syksyyn

Ilen kanssa tänään jutskailin ja päätettiin, että syys-lokakuun vaihteessa sitten pitkästä aikaa töttöröö-risteily Tallinnaan, kuullaan samalla teidän huikeita tarinoita oluella huuhdeltuna....ja tietenkin muistellaan Jukan ja Mirjan hillittömän hauskoja hääjuhlia ;)

Jeren mutsi

Anonyymi kirjoitti...

Juu, lomilla ollaan. Tulin juuri kääntymään kotiin Pyhärannasta, missä hoivailin Sannia ja Ronjaa kun vanhempasi kesälomareissulla.

Kokeile kaikkea mitä mielenkiintoista vastaan tulee ettei sitten kiikkustuolissakaan kaduta! Mukavaa jatkoa edelleen.

Tere

Marja

Anonyymi kirjoitti...

Jos se pappa lähettää jonkun sukulaisen teidän osoitteeseen,set jos pitää noutaa jotain postista joka on tullut Indoista niin älä nouda :)

Täällä mitääm lomaa pidellä. duunia ois enemmän kuin lakin sallii. Tukka vissii kasvaa kesällä kaikilla.
Lämmintä tosin vois olla heiman enemmän.